|
Strona domowa->Dla użytkowników
Procedura przeniesienia licencji programu na inny komputerUżytkownik ma możliwość samodzielnego przeniesienia programu do innego komputera lub ponownej instalacji programu w przypadku konieczności na przyklad formatowania dysku.
Poniżej znajduje się zalecana procedura przeniesienia programu i danych:
1. Wykonaj archiwum danych i ustawień programu.
Najlepiej wybrać opcję "Archiwizuj dane", można także w opcji "Import/Eksport" osobno zarchiwizować znaczniki, trasy, dzienniki i ślady.
2. Upewnij się, że posiadasz wersję instalacyjną odpowiadającą Twojej licencji i pliki z mapami. Zarówno program instalacyjny jak i mapy można pobrać w każdej chwili ze strony www.maxsea.com po zalogowaniu się do swojego konta.
3. Wykonaj deinstalację licencji (patrz uwagi poniżej)
- uruchom menu "Start"
- otwórz "Wszystkie programy"
- otwórz "MaxSea International"
- wybierz opcję "Remove license from computer"(usuń licencję z komputera)
jeśli komputer jest połączony z Internetem, aktywacja zostanie automatycznie "oddana" i jednocześnie na serwerze producenta zarejestrowana jedna dostępna aktywacja. Jeśli komputer nie ma połączenia z internetem zostanie wygenerowany kod który należy przesłać mailem z żądaniem nowej aktywacji.
4. Zainstaluj program
Na nowym komputerze (lub po reinstalacji systemu operacyjnego) instalujemy program i po podłączeniu go do internetu aktywujemy licencję.
5. Zainstaluj mapy
Najwygodniej pobranie pliki zip umieścić bez rozpakowywania w folderze
<moje dokumenty>\My MaxSea\Downloaded Charts\
Program po uruchomieniu zainstaluje je automatycznie.
6. Odtwórz zarchiwizowane dane
Wybieramy w menu "Odtwórz dane z archiwum" i wczytujemy plik wcześniej zarchiwizowany lub w opcji "Import/Eksport" wczytujemy zarchiwizowane osobno dane (jeśli archiwizacjęprzeprowadziliśmy opcją eksportowania danych.
WAŻNE:
Użytkownicy MaxSea TimeZero mają możliwość samodzielnego przeniesienia licencji na inny komputer bez utraty aktywacji.
Systuacja taka może mieć miejsce na przykład w przypadku konieczności reinstalacji systemu operacyjnego lub zmiany komputera. Warto przypomnieć, że licencja programu obejmuje instalacje na 2 stanowiskach, co jest związane z dwiema aktywacjami programu przypisanymi do licencji.
Dopuszczalne są sytuacje wyjątkowe gdy użytkownik nie może wykonać procedury przeniesienia licencji i traci dostępną aktywację. Sytuacja taka może mieć miejsce gdy zostanie uszkodzony dysk komputera lub system operacyjny. W takich sytuacjach MaxSea może na wniosek uzytkownika dodać aktywację do licencji.
Użytkownik powinien miec świadomość, że jest to sytuacja wyjątkowa. Po wielokrotnych prośbach o dodanie aktywacji licencja może zostać zablokowana. Sytuacja taka może mieć miejsca zwłaszcza w sytuacjach gdy MaxSea stwierdzi używanie systemu na większej liczbie stanowisk niż dopuszcza licencja (2).
Bedzie to oznaczało konieczność zakupu nowej licencji. Z tego względu należy kwestię licencji traktować z właściwą starannością.
Poniżej przypomnienie procedury odinstalowania licencji - należy ją wykonać PRZED planowaną reinstalacją systemu operacyjnego, formatowaniem dysku, zmianą komputera na inny:
Przeczytaj więcej.....
W tej kategorii polecamy także....
|
|
|
|
|